Zuid-Holland: cocktails & paparazzi - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Albert Meijer - WaarBenJij.nu Zuid-Holland: cocktails & paparazzi - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Albert Meijer - WaarBenJij.nu

Zuid-Holland: cocktails & paparazzi

Door: albertmeijer

Blijf op de hoogte en volg Albert

15 Augustus 2011 | Nederland, Rotterdam

Oh Oh Den Haag Het is ècht een mooie stad. Vandaag speelt ons leven voornamelijk hier, achter de duinen,, af. Maar niet het begin van de dag: we werden in alle vroegte wakker (half 7), drijvend in Piotr's rubberboot, ergens bij Nieuwegein. We hebben de nacht goed overleefd: Margje slapend als een blok, ik vooral in angst dat we gingen zinken. We werden gelukkig droog wakker, en het weer was ook super: eventuele kou was daarnaast afgeweerd door onze extra sokken, truien en dekens. Na wat banaan en ontbijtkoek vertrokken we naar Den Haag.

ROUTE

We begonnen de reis in Scheveningen, waar het strand wordt opgeknapt met een nieuw stuk boulevard en dijk met EU-subsidie: ja mensen, dat betekent BONUSPUNTEN! Daarnaast zijn we ook nog even voor de show langs het Humanity House gelopen, het project van onze tegenstanders, team 'de Grens Voorbij'. Helaas geen tijd om langs te gaan.

ETEN

Voor een versnapering zijn we naar de Travel Champion/ JOHO headquarters gegaan: het World Experience Center. Ook dit wordt mede mogelijk gemaakt door EU-geld. Daar hebben we meteen Yasir geïnterviewd. Naast dat hij in het Travel Champion-team zit, was hij Vrijwilliger van het Jaar 2007 van Zuid-Holland. Zie www.100heroes.eu voor meer informatie ;)

Hierna zijn we naar de HOF vrijwiligerscentrale gegaan, alwaar de media ons al stonden op te wachten: een fotograaf van HOF zelf, en een man van Omroep West (het Omrop Fryslân van Den Haag) die een radio-item over ons zou maken gedurende dag. Maar eerst...

VERVOER

Met een soort elektrische riksja, de Green Cab, werden we met onze fotograaf door Den haag gereden Superleuk!

CULTURELE ACTIVITEIT

Met de greencab werden we naar het Vizier gebracht, een centrum voor dagbesteding voor mensen met niet-aangeboren hersenletsel. Daar zijn we met cliënten Wil en Ton, onze fotograaf, en deradio-man naar de suoermarkt geweest. Wil vertelde over haar hersentumor, en Ton over zijn spierziekte, en toch was het geen deprimerende dag: we gingen namelijk cocktails maken! Zonder alcohol welteverstaan, de dag mocht niet tè vrolijk worden. De in de suoermarkt gekochte hapjes en drankjes bereidden we met Ton en Wil in de keuken van het centrum, en serveerden we voor de andere cliënten, die ons belaagden als paparazzi , omdat ze net een fotocusus deden. Degenen die niet meededen aan 'Artistiek met Keramiek' tenminste. Iedereen vond de cocktails lekker, het was supergezellig, en Wil werd ook nog eens geïnterviewd door de radioman. Een geslaagde middag dus, al waren we doodop toen het afgelopen was.

OVERNACHTING

En nu zijn we in Rotterdam, waar we slapen bij Gilles. Gilles is EVS-vrijwilliger: EVS is een Youth in Action-programma via de EU (waar ons gekozen project YouthNetworks ook mee werkt), waarmee je tot een jaar lang gesponsord wodt om vrijwilligers in het buitenland te doen. Gilles, uit lille, werkt als vrijwillige hulp-kok bij een speciaal restaurant voor jongeren in de wijk Feijenoord.

EUROPEES ETEN VAN DE DAG

Met Gilles hebben we Cocquilles gemaakt: schelpen! Hmmmm, heerlijk Frans eten (alleen jammer dat Margje vegetariër is...)

Facebook: http://on.fb.me/of3ePm
Hyves: http://teamsteam.hyves.nl