Utrecht: lichtkunst en perogi - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Albert Meijer - WaarBenJij.nu Utrecht: lichtkunst en perogi - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Albert Meijer - WaarBenJij.nu

Utrecht: lichtkunst en perogi

Door: albertmeijer

Blijf op de hoogte en volg Albert

14 Augustus 2011 | Nederland, Utrecht

Zo, de eerste niet-rustdag zit erop! En wat een dag is het geweest. Margje en ik zijn doodop, en we zijn niet eens ver op reis geweest! We zijn voornamelijk in Utrecht en Nieuwegein geweest, dus we hebben geen lange voettochten af hoeven leggen. Hebben we trouwens wel gedaan, want we zijn meerdere malen, met onze zware bepakking, verdwaald. Voornamelijk mijn schuld trouwens, ik hebe echt een oriëntatievermogen van een blinde mossel. Zijn mossels sowieso al niet blind?
Afijn, dit hebben we vandaag gedaan per categorie:

ETEN

Het belangrijkste moment van de dag. Vanochtend zijn we afgereisd naar een moestuin aan de rand van Utrecht, alwaar we een heerlijke biologische courgettesoep uit eigen moestuin hebben genuttigd. Tel daarbij op dat de moestuin 600 Euro EU-geld heeft gekregen om voedselkwaliteit te garanderen, en we hebben onze eerste bonuspunt te pakken! Jammer genoeg hebben we geen vrijwilligers daar gesproken, die waren vrij op zondag.

CULTURELE ACTIVITEIT

Vanaf de Moestuin zijn we naar het centrum van Utrecht gelopen (omdat we anders superlang op de bus moesten wachten) , alwaar we naar het Museum van Speelklok tot Pierement zijn geweest. Sommige van jullie kennen dit draaiorgelmuseum uit de documentaire die ik deze winter met mijn studiegenoten heb gemaakt. Het Museum kreeg ook EU-subsidie, dus weerrrr een bonuspunt!

VERVOER

Toen hebben we de tram gepakt (vervoerpunt!) naar Piotr, een jonge Pool die op een woonboot in Nieuwegein woont. Daar hebben we gegeten (pools eten, zie onder!) met nog wat andere mensen, en daarna zijn we weer terug naar Utrecht gegaan voor de…

ROUTE

En de extra bonuspunt voor route verdienen we met onze avondactiviteit: Trajectum Lumen. Dit is een soort speurtocht langs lichtkuntswerken in de binnenstad van Utrecht. We dachten eerst dat het best wel lame zou zijn, maar er zaten toch wel wat toffe kunstwerken tussen. Team de Parels waren ons toevallig al voorgegaan, en we zijn het met jullie een: het Janskerkhof was het gaafst!

OVERNACHTING

En nu zijn we terug op de woonboot van Piotr. Maar we gaan niet op deze boot slapen, maar in het bootje ernaast: een rubberboot! Als dat maar goed komt… Lees morgen meer over onze nachtelijke avonturen!

EUROPEES GERECHT VAN DE DAG

Het Europese gerecht van de dag was: Perogi! Piotr en zijn poolse vrienden hadden perogi voor ons gemaakt, een soort dumplings met vlees of kaas erin. Superlekker! Dobre dobre dobre.

Facebook: http://on.fb.me/of3ePm
Hyves: http://teamsteam.hyves.nl