Overijssel: hooivorken en fluisterboten - Reisverslag uit Ansen, Nederland van Albert Meijer - WaarBenJij.nu Overijssel: hooivorken en fluisterboten - Reisverslag uit Ansen, Nederland van Albert Meijer - WaarBenJij.nu

Overijssel: hooivorken en fluisterboten

Door: albertmeijer

Blijf op de hoogte en volg Albert

22 Augustus 2011 | Nederland, Ansen

Vandaag de tweede en laatste dag met de auto: morgen, tijdens onze rustdag, brengt Margje hem terug naar Hurdegaryp. We zullen hem missen! We hebben er wel goed gebruik van gemaakt!

CULTURELE ACTIVITEIT

We hebben wel goed gebruik van de auto gemaakt: we zijn vanochtend vetrokken naa Oudemolen, alwaar een wethouder van Assen een vrijwilligersproject in de Drentsche Aa opende. Hier zijn 20 vrijwilligers vanuit de hele wereld (Italië en Tsjechië, maar ook Rusland en Japan) bijeengekomen om twee weken lang het gebied te onderhouden Vandaag op het programma: hooi van het veld afhalen, zodat er wilde orchideeen komen te groeien. Natuurlijk hebben Margje en ik meegeholpen, en dat leverde een paar mooie actiefoto's op, die te zien zijn op de facebook natuurlijk! Na anderhalf uur hooien was het lunchpauze, en tijd voor ons om te vertrekken. Wel jammer, het was supergezellig! De Drentsche Aa krijgt trouwens EU-subsidie via het Natura 2000-project.

ROUTE

Via het pittoreske dorpje Rectum reden we naar Enschede, alwaar de cultuurmijl gesubisidieerd wordt door de EU. De mijl is een route langs cultuurinstellingen, zoals het Muziekcentrum waar o.a. Atak in gevestigd is. Jammer genoeg hebben we niet veel meekregen van de musea, want die zijn op maandag dicht.

ETEN

Via de cultuurmijl kwamen we terecht op het kerkplein (eigenlijk het beginpunt van de mijl, maar wij zwemmen graag tegen de stroming in). Daar hebben we koffie en gebak gegeten bij Cinema en Theater Concordia. Christoffelgebak, jum!

VERVOER

Hoogtepunt van de dag was toch de fluisterboot die we huurden in Zuna, Twente. Het ding fluisterde nou niet echt, maar we hebben er veel lol op beleefd. Kijk maar even naar het filmpje op de facebook/travelchampionsite/youtube/twitter/whatever voor het èchte fluistergevoel.
Omdat er gisteren een kikker in de schuur zat (er was er weer eentje binnengekomen toen we terugkwamen van noorderzon), durfde ik niet meer in de schuur te slapen en moesten we het met het beduidend minder originele alternatief 'studentenhuis' doen. Als tegenprestatie mocht margje me voor het filmpje in het water van de Regge, het riviertje bij Zuna, duwen.
De camping waar we dat ding huurden kreeg trouwens subsidie. Ja, van de EU.

OVERNACHTING

Via Hellendoorn (dat jammer genoeg dicht was) kwamen we aan in Ansen, Drenthe. De ouders van Marleen (die we tijdens ons vrijwilligerswerk voor open.up ontmoet hebben) hebben daar een camping, die door de EU gesubsidieerd wordt (4 EU-subsidies vandaag! Terwijl we er maar 3 nodig hadden!). Marleen's moeder Elly bood ons terplekke een gratis overnachting in de bedstee, naast de ezels aan. We hoeven alleen onkosten te betalen! Dus mensen: bij camping d'Olde Kamp in Ansen is het goed toeven! Eeuwige dankbaarheid!

EUROPEES GERECHT VAN DE DAG

Vanavond aten we een noorse maaltijdsalade met zalm (margje een minder noorse met zongedroogde tomaten) met invloeden van buitenaf (broodjes met hummus).

Morgen hebben we een 'rustdag'. Dat wil zeggen dat Margje gaat blokken voor haar tentamen van overmorgen, en ik op zoek ga naar meer vrijwilligers in groningen. Ook kom ik morgen op OOG radio om 20.15, dus luistert allen!

Facebook: http://on.fb.me/of3ePm
Hyves: http://teamsteam.hyves.nl
Twitter: http://bit.ly/oYGWTH

doei! volg ons

• 23 Augustus 2011 - 08:50

Oom Wout&Tante Jelly:

Hoi Margje, we hadden jullie nog kunnen toejuichen in Rectum:dat ligt hier om de hoek (gemeente Wierden).We volgen jullie op je barre,vrolijke en ontzagwekkende belevenissen.Go for it!

• 23 Augustus 2011 - 09:23

Ton Visser:

Succes en ik zie jullie a.s. donderdag in Bloemkamp!

Groet Ton

• 24 Augustus 2011 - 10:37

Dorine:

Leuk om zo al jullie belevenissen te kunnen volgen! :) Succes!

• 24 Augustus 2011 - 10:44

Else:

hey, is dit geschreven door albert? was jij bang voor een kikker?? sissy.