Voorzorg en de rode draad - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Albert Meijer - WaarBenJij.nu Voorzorg en de rode draad - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Albert Meijer - WaarBenJij.nu

Voorzorg en de rode draad

Door: albertmeijer

Blijf op de hoogte en volg Albert

14 Juli 2011 | Nederland, Utrecht

Over een maand begint onze reis: twee weken lang halsoverkop door Nederland. En om elke dag een andere slaappplek/vervoermiddel/eetplek/activiteit te fiksen, dat vergt nogal wat voorbereiding. Daarnaast moeten we een rode draad door de reis uitstippelen, iets waar we al onze activiteiten aan kunnen koppelen. Daarom zijn Margje en ik deze week naar Arnhem afgereisd om te brainstormen met Robert van YouthNetworks.
Youthnetworks is het project waarvoor we deze zomer reizen. Het project ondersteunt Europees Vrijwilligerswerk, en helpt jongeren en sending- en hosting-organisaties (die ofwel een vrijwilliger, of een vrijwilligersproject aan bieden) om elkaar te vinden. Kijk voor meer info even het filmpje.

Vrijwilligerswerk. Daar is het ons dus om te doen tijdens de reis, ook omdat 2011 uitgeroepen is tot Europees Jaar van het Vrijwilligerswerk. Met Robert hebben we een ontzettend tof plan bedacht. Wat dat precies is, houden we nog even geheim. Het moet natuurlijk wel spannend blijven.

De rode draad is vrijwilligerswerk, maar dat is alles wat we nu verklappen.Terug naar de planning van de rest van de reis dus. Heeft iemand een kasteel om in te logeren? Een restaurant gemaakt van ijs om in te dineren? Ken je iemand van de Vengaboys die ons een lift wil geven in de Vengabus? Of heb je een alternatief voor deze dingen dat ook nog eens gesubsidieerd is door de EU? Laat het ons weten!

Volg ons ondertussen op Facebook ( http://on.fb.me/of3ePm ), Hyves ( http://teamsteam.hyves.nl/ ) en Twitter ( http://bit.ly/oYGWTH ). En kijk ook eens op www.youthnetworks.eu. Tabee! En misschien tot ziens ergens in Nederland?